Autor Wiadomość
Savio
PostWysłany: Czw 10:04, 19 Maj 2011    Temat postu: Silnik gaśnie przy zejściu z wysokich obrtotów

Witam wszystkich.
Podobne problemy zostały już poruszone na tym forum, ale z powodu pewnych szczegółów chciałbym potraktować mój problem indywidualnie.
Samochód Kia Shuma II 1,6 ABS rok 2001
Niedawno zostawiłem samochód u mechanika - wymiana sprzęgła, skrzyni biegów i przegubu.
Samochód odebrałem i na drugi dzień jadąc autostradą zauważyłem, że w momencie zwolnienia pedału gazu zapaliły się kontrolki na desce - silnik zgasł.
Brak pracy silnika to również brak wspomagania - możecie sobie wyobrazić moje zdziwienie - dobrze, że do niczego poważnego nie doszło.
Zapaliłem silnik i po pewnym czasie po zwolnieniu pedału gazu znowu to samo - tym razem było to kontrolowane.
Nie ma informacji o błędzie.
Zauważyłem ponadto, że przy ciepłym silniku wolne obroty wahają się w okolicy 5 - 6 tys. - wcześniej obroty oscylowały w okolicy 8 - 9 tys.
W czasie pracy silnika nie widać żadnych dziwnych zachowań z obrotami natomiast przy zwolnieniu gazu obroty spadają często do prawie zera i wtedy silnik gaśnie. Mam wrażenie, że jakiś element nie potrafi utrzymać obrotów silnika na biegu jałowym. Samochód po odpaleniu nie gaśnie, choć jak wspomniałem wolne obroty są zbyt niskie (5-6 tys). Gaśnie dopiero wtedy, gdy z wysokich obrotów schodzi na luz. Przy zimnym silniku obroty biegu jałowego oscylują w zakresie 1,1 - 1,2 tys. Więc jest ok - wcześniej też takie były. Po wzroście temperatury gdy tzw. ssanie przestaje działać obroty maleją do przedziału 5-6 tys.

Nie mam pomysłu co mogło nawalić. Nie wiem również czy podczas wymiany wymienionych elementów mogło się coś przestawić. W starszych samochodach nie było problemu - regulacja linki gazu i obroty były ok - a tu?

Proszę o pomoc i ewentualne wskazówki co mogę sprawdzić przed podjęciem decyzji o wymianie podzespołów.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group